Muniție cu aminoacizi

Muniție cu aminoacizi

Muniție cu aminoacizi – culturist fiind, știi că organismul folosește aminoacizi pentru a construi proteina musculară, acesta fiind modul în care corpul își formează mușchii. Poate că ești deja familiar cu diferențele dintre proteinele complete și incomplete, la fel ca și cu toți aminoacizii esențiali și neesențiali. Dar ai știut că aminoacizii fac mai mult decât să construiască proteina din mușchi, sau care sunt cei mai importanți pentru culturiști ca suplimente? Noi îți sugerăm aici câțiva care ar trebui luați înainte de fiecare antrenament pentru a-ți mări nivelul energiei la cotele cele mai înalte. Este adevărat – carbohidrații nu sunt singurul nutrient pe care-l poți consuma pentru a-ți furniza energie. În afară de faptul că sunt extrem de importanți pentru creșterea mușchilor, unii aminoacizi pot să te energizeze înainte de un antrenament chiar mai bine decât o pot face carbohidrații. Încearcă acești trei aminoacizi când vrei să te antrenezi cu intensitate maximă, totul în numele creșterii musculare.

de Jim Stoppani, PhD.

AMINOACIZII CU LANȚURI RAMIFICATE (BCAA)

Trei aminoacizi intră în grupul BCAA – leucină, izoleucină și valină – aceștia fiind de cea mai mare importanță pentru energie și creșterea musculară. Spre deosebire de cea mai mare parte a celorlalți aminoacizi, BCAA sunt folosiți direct de către mușchi drept combustibil în timpul efortului.

Totuși, după ce antrenamentul s-a terminat, mușchii se bazează cel mai mult pe grăsimea depozitată pentru energie, permițând BCAA să fie folosiți pentru hipertrofie. Aceasta înseamnă că administrarea de BCAA înainte de antrenament va furniza mai multă energie în timpul antrenamentului, va proteja nivelul de BCAA din mușchi (care în mod normal sunt arși pentru energie în timpul efortului) și va impulsiona creșterea musculară chiar dacă sesiunea de antrenament este terminată.

DOZAJ: ia 5-10 g imediat înainte de antrenament. Caută produse care să furnizeze un raport de 2:1:1 între leucină, izoleucină și valină. Cu alte cuvinte, o doză de 5 grame ar trebui să conțină 2,5 g leucină, 1,25 g izoleucină și 1,25 g valină. (BCAA naturali extrași din melasă au de obicei 2,2 g leucină, 1,5 g izoleucină și 1,3 g valină, dar Maximum BCAA Syntho de la WEIDER respectă raportul optim de 2:1:1.)

GLUTAMINA

Acest aminoacid poate ajuta la producerea de energie pe mai multe căi. Mușchii pot folosi glutamina pentru a produce mai multă energie în timp ce te odihnești între seturi, ceea ce te ajută să te recuperezi mai bine și să-ți mărești forța și rezistența la ultimele seturi.

Glutamina mai ajută la producerea bicarbonatului, care anihilează substanțele chimice producătoare de oboseală ce se formează în timpul exercițiilor intense. În plus, acest aminoacid crește nivelul hormonului de creștere și eliberează mai multă grăsime pentru a îmbunătăți recuperarea.

Glutamina îmbunătățește și modul în care celulele musculare se încarcă cu glicogen din carbohidrați, deci acestea pot lucra mai bine timp mai îndelungat. Chiar furnizează energie pentru sistemul imunitar pentru a funcționa eficient.

DOZAJ: ia 5-10 g imediat înainte de antrenamente.

CITRULINA MALAT

Acest supliment constă din aminoacidul citrulină legat de acidul malic (malat). În corp, o mare parte din citrulină este convertită în aminoacidul arginină, care poate apoi crește producerea de oxid de azot.

Acesta crește fluxul de sânge către mușchi, ceea ce face să se transporte mai mulți nutrienți și oxigen pentru creșterea energiei în timpul antrenamentului, fără a mai menționa incredibila pompare.

Citrulina este implicată și în îndepărtarea amoniacului din corp, un compus toxic care este produs atunci când aminoacizii sunt metabolizați în timpul exercițiilor intense. În acest fel, citrulina întârzie apariția oboselii în timpul antrenamentelor.

Acidul malic ajută corpul să convertească acidul lactic produs în timpul sesiunilor de antrenament foarte intens în energie pentru mușchi, ceea ce întârzie apariția oboselii musculare. Studiile clinice pe oameni au arătat că suplimentele cu citrulină malat pot ajuta la reducerea oboselii, creșterea producerii de adenozin trifosfat (sursa principală de combustibil a tuturor celulelor) în timpul efortului și crește rata refacerii creatinei fosfat (energia folosită atunci când se ridică greutăți) după efort.

DOZAJ: ia 1-3 grame imediat înainte de antrenamente.

Combinarea aminoacizilor

Administrarea acestor trei aminoacizi imediat înainte de fiecare antrenament va îmbunătăți nivelul energiei și creșterea musculară:

SUPLIMENT DOZA
BCAA 5-10 g
Glutamina 5-10 g
Citrulină malat 1-3 g

Articol preluat din Revista M&F România