Antrenamente, Diverse

Noutăți – Fitness (I)

Noutăți – Fitness (I)

CUM SĂ DEVII MAI PUTERNIC

Forţa dată de o bandă. Un studiu publicat în Journal of Strength & Conditioning Research arată că antrenamentele cu greutăţi la care efortul depus în timpul mişcării este variabil – folosind benzi elastice sau lanţuri  târnate de haltere – au avut drept rezultat o creştere mai accentuată a forţei participanţilor la experiment, ducând la 1RM (greutatea maximă cu care se poate efectua o repetare) mai mare comparativ cu cei care s-au antrenat fără benzi elastice şi lanţuri.

E timpul să creşti intensitatea. Lanţurile şi benzile elastice modifică punctul de efort maxim în timpul exerciţiilor şi te pot ajuta să-ţi dezvolţi masa musculară, forţa şi viteza.

Dă-i drumul. FUGI DEPARTE DE AFECŢIUNILE RENALE

Un studiu recent efectuat la Universitatea Yale arată că stresul fizic cauzat de participarea la un maraton poate afecta rinichii pe termen scurt. Cercetătorii au luat mostre de sânge şi urină de la 22 de alergători care au participat la un maraton (media de vârstă a acestora a fost de 44 de ani), cu ocazia desfăşurării Maratonului Hartford, în Connecticut. Mostrele au fost prelevate înainte de cursă, imediat după şi la 24 de ore după cursă.

Au fost avuţi în vedere anumiţi indici ai afecţiunilor renale şi s-a descoperit faptul că 82% dintre alergători au avut rinichii foarte afectaţi; ajungând în Faza 1 acută – rinichii începeau să nu mai poată filtra sângele.

Problema s-a rezolvat de la sine în cele două zile de după maraton. Dar acest studiu demonstrează totuşi că efortul intens depus în timpul cursei – care duce la creşterea temperaturii corpului, deshidratare şi o scădere a fluxului sanguin către rinichi – poate afecta negativ rinichii şi implicit întreg organismul, cel puţin pe termen scurt.

RIDICĂ GREUTĂŢI PENTRU A-ŢI ACTIVA CREIERUL

Un studiu publicat în Journal of Science and Medicine in Sport arată că antrenamentele intense cu greutăţi duc la o sinteză îmbunătăţită a unei proteine care sprijină creşterea noilor neuroni şi a sinapselor, având drept rezultat o mai bună funcţionare a materiei cenuşii. În plus, se pare că ridicatul de greutăţi îmbunătăţeşte şi memoria pe termen lung.

LAS-O MAI MOALE CU CARBOHIDRAŢII

Cât ar trebui să înfuleci înainte de antrenament? Cercetătorii de la Universitatea din Bath, Marea Britanie, au efectuat un studiu pe un grup de bărbaţi supraponderali. I-au pus să meargă pe bandă timp de o oră şi jumătate. O dată pe stomacul gol. În altă zi, la două ore după ce au mâncat un mic dejun bogat în carbohidraţi. Au descoperit faptul că două gene din ţesutul adipos, cu rol în arderea grăsimilor, au fost puternic activate. Asta când bărbaţii au efectuat exerciţiile pe stomacul gol şi au avut o activitate scăzută în cazul antrenamentului efectuat după porţia generoasă de carbohidraţi.

Morala poveştii: las-o mai moale cu consumul de carbohidraţi şi aşteaptă până după antrenament. Talia ta îţi va mulţumi.

proteine & suplimente sportive

Recomandari FIT4PRO

Real Pharm Beta Alanina 300g

56,00 lei
Beta Alanine Real Pharm, care conține aminoacidul proteic de bază, vă va oferi:
  • Putere;
  • Forta;
  • Concentrare;
  • Reducerea oboselii și refacere perfectă după efort intens.

Real Pharm Creatine 300g

33,00 lei

Creatina Real Pharm 300g este o creatină monohidrată de cea mai bună calitate, îmbogățită cu o doză perfect ajustată de L-taurină, un aminoacid specializat – această combinație de ingrediente active te va face să observi rapid efectele creatinei, al cărei potențial va fi folosit în proporție de 100% !

Real Pharm EAA 180 caps

63,00 lei
Adaugă în coș

Related Posts