Antrenamente

O DATĂ SAU DE MAI MULTE ORI?

O DATĂ SAU DE MAI MULTE ORI? De câte ori ar trebui să antrenezi aceeaşi grupă musculară într-o săptămână?

PLEDOARIILE DE DESCHIDERE

Apărarea: Antrenamentul din sală reprezintă doar stimulul pentru creştere. Creşterea propriu-zisă are loc acasă, când te odihneşti şi te refaci. Dacă antrenezi o anumită grupă de muşchi prea des, acest lucru poate duce la supraantrenament şi îţi poate încetini sau bloca progresul. O divizare a antrenamentelor care să-ţi permită să antrenezi fiecare grupă musculară intens, o dată pe săptămână, este o alegere logică şi este folosită de mulţi culturişti.

Acuzarea: Dacă antrenezi o grupă de muşchi mai des de o dată pe săptămână este mai bine, deoarece stimulul muscular este mai frecvent.

DOVEZILE

Unele studii pe subiecţi neantrenaţi demonstrează că forţa unei grupe muscular s-ar putea să nu fie refăcută complet decât după o săptămână de la terminarea antrenamentului.

■ Cercetările arată că durata răspunsului anabolic la antrenament descreşte odată cu antrenamentul, deci antrenamentele ar trebui să fie mai dese pentru că şi nivelul de adaptare la acestea creşte.
■ Numeroase experimente, studii şi analize arată că în materie de creştere muscular cel mai eficient e să te antrenezi mai des de o dată pe săptămână, iar progresele cele mai semnificative se obţin cu două sau trei antrenamente pe săptămână.

VERDICTUL

Dacă scopul tău e creşterea musculară rapidă, atunci ar trebui să-ţi antrenezi fiecare grupă musculară de cel puţin două ori pe săptămână.

SENTINŢA
O DATĂ SAU DE MAI MULTE ORI?

Există mai multe moduri de divizare a antrenamentelor pentru a lucra fiecare grupă de muşchi cu o frecvenţă mai mare. Unele programe mai des folosite sunt cele pe trei zile (piept, umeri/ triceps, spate/ biceps şi picioare). O împărţire pe două zile poate fi făcută pe sistemul tras/ împins. Toate mişcările de tras fiind executate într-o zi, iar cele de împins în cealaltă zi. De asemenea, poţi recurge la o împărţire gen trenul superior/ trenul inferior.

Bineînţeles, antrenamentele pentru tot corpul pot fi eficiente. Şi îţi pot permite să păstrezi un program flexibil; presupunând că îţi acorzi suficient timp pentru odihnă şi refacere între antrenamente.

Autor: Bryan Haycock – muscleandfitness.ro

proteine & suplimente sportive

Recomandari FIT4PRO

FLOW 2:1:1 BCAA 360g

83,00 lei

FLOW 2:1:1 BCAA este o formula de aminoacizi cu aroma cu 5000 mg conținut de BCAA raport 2: 1: 1.

PURE Hydro PRO 908g

138,00 lei

Conținut de proteine de 90% *, fără lactoză, fără gluten și fără zahăr.

PURE ISO Pro 1000g

99,00 lei

PURE ISO Pro este produsa cu materia prima de calitate premium de la Fonterra si este suplimentata cu un complex de enzime digestive Nzyme System® (bromelaina, papaina, lactaza) pentru a maximiza absorbtia si a te ajuta sa iti atingi potentialul maxim.

PURE Whey PRO 1000g

88,00 lei

Pentru noua formulă PURE Whey PRO s-a folosit materia primă de calitate premium de la Fonterra la care s-a adăugat un complex de enzime digestive Nzyme System® (bromelaina, papaina, lactaza) pentru a maximiza absorbția și pentru a te ajuta să-ți atingi potențialul maxim.

Related Posts