Antrenamente

Seturile gigant

SETURILE GIGANT – TE TAXEAZĂ MAI INTENS!

Ipoteza

Superseturile sunt două exerciţii diferite executate fără pauză între ele. Un superset tradiţional implică două grupe musculare separate. Un alt mod de a executa superseturi este reprezentat de două exerciţii pentru aceeaşi grupă musculară. Aici vorbim de seturi gigant. Se presupune că dacă „pre-epuizezi” muşchiul pe care vrei să-l lucrezi cu un exerciţiu de izolare şi continui imediat cu un exerciţiu compus (de exemplu, fluturări la aparatul pentru piept urmate de împins culcat) vei stimula mai eficient muşchiul.

Cercetările

Cercetătorii brazilieni au testat efectul ordinii exerciţiilor (superseturi versus seturi gigant) asupra activităţii musculare şi asupra intensităţii resimţite de muşchi. Exerciţiile incluse în experiment au fost presa pentru picioare, extensiile pentru cvadricepși, împinsul culcat şi pec deck. Subiecţii din grupul cu seturi gigant au făcut împins culcat, urmat de pec deck. Cei din grupul cu superseturi au efectuat presă pentru picioare, apoi pec deck, apoi împins culcat şi în cele din urmă extensii pentru cvadricepși.

Rezultatele

Executarea seturilor gigant în care o mişcare compusă era imediat urmată de una de izolare pentru aceeaşi grupă musculară a dus la un grad semnificativ mai mare de activare musculară, muşchii lucraţi altfel au resimţit intensitatea ca fiind una foarte ridicată, iar febra musculară a apărut mai târziu comparativ cu superseturile tradiţionale.

Concluzia

Seturile gigant, în special când mişcările compuse sunt executate înaintea celor de izolare, sunt mai intens resimţite de muşchi, aceştia având nevoie de mai mult timp de refacere între antrenamente.

Mod de aplicare

Alege o grupă musculară şi execută seturi gigant timp de şase până la opt săptămâni. Dacă eşti un sportiv experimentat, execută seturile gigant de fiecare dată când lucrezi grupa respectivă de muşchi. Dacă nu te antrenezi de foarte mult timp, încorporează seturile gigant o dată pe săptămână în antrenamentul oricărei grupe musculare.

Autor: Bryan Haycock muscleandfitness.ro

proteine & suplimente sportive

Recomandari FIT4PRO

PREMIUM BCAA 8:1:1 GLUTAMINE

116,00 lei

Formula de recuperare și protecție cu BCAAs, Glutamină și un plus de Vitamina B6
Cu cel mai bun raport BCAA 8: 1: 1 (Leu: Iso: Val)
Crește și protejează masa musculară

După numeroase studii, Weider a dezvoltat BCAA 8: 1: 1 Glutamine – cea mai bună formulă pentru dezvoltarea masei musculare. Indiferent de ce sport practici.

PURE Hydro PRO 908g

138,00 lei

Conținut de proteine de 90% *, fără lactoză, fără gluten și fără zahăr.

PURE ISO Pro 1000g

99,00 lei

PURE ISO Pro este produsa cu materia prima de calitate premium de la Fonterra si este suplimentata cu un complex de enzime digestive Nzyme System® (bromelaina, papaina, lactaza) pentru a maximiza absorbtia si a te ajuta sa iti atingi potentialul maxim.

PURE Whey PRO 1000g

88,00 lei

Pentru noua formulă PURE Whey PRO s-a folosit materia primă de calitate premium de la Fonterra la care s-a adăugat un complex de enzime digestive Nzyme System® (bromelaina, papaina, lactaza) pentru a maximiza absorbția și pentru a te ajuta să-ți atingi potențialul maxim.

Related Posts