Nutritie, Sanatate, Suplimente

Expresul cu hrişcă. Destinaţia…

EXPRESUL CU HRIŞCĂ. DESTINAŢIA:

CREŞTEREA MUSCULARĂ

Pe blogul nostru vorbim mult despre zer şi cazeină. Dar aceste suplimente extrase din lapte nu sunt singurele pulberi proteice care se pot găsi pe piaţă; cele din soia, orez, mazăre şi cânepă pot oferi beneficii superioare celor de zer şi caseină. Una din cele mai noi proteine din plante este hrişca.

Când te gândeşti la hrişcă îţi imaginezi probabil clătite cu hrişcă sau tăieţei japonezi subţiri, făcuţi din făină de hrişcă. La urma urmei, făina de hrişcă este un carbohidrat cu digestie lentă. Dar hrişca nu este o sămânţă a vreunei cereale, ci a unui fruct înrudit cu rubarbăra; ceea ce o face să fie o alternativă potrivită celor sensibili la făină sau la alte cereale care conţin gluten. În plus, proteina din hrişcă poate fi izolată pentru a produce o pudră proteică săracă în carbohidraţi şi grăsimi, care să ofere sportivilor beneficii interesante.

Hrişca poate să reducă nivelul de colesterol

În cadrul unui studiu, cercetătorii japonezi au hrănit şobolani cu o dietă conţinând 20% din calorii provenind din proteine, pe o perioadă de cinci săptămâni. Un grup a avut proteină din hrişcă drept sursă primară de proteine, iar un alt grup a primit cazeină. Cercetătorii au raportat în revista Bioscience, Biotechnology, and Biochemistry că şobolanii care au consumat proteină din hrişcă au câştigat o cantitate semnificativ mai mare de masă musculară şi au pierdut mai multă grăsime comparativ cu cei cărora li s-a administrat cazeină.

Creşterea musculară este posibil să se datoreze faptului că hrişca este bogată în glutamină, arginină şi un aminoacid cu catenă ramificată, leucina. Sau s-ar putea datora conţinutului de chiro-inositol din hrişcă; care intensifică acţiunile insulinei asupra muşchiului; producând creşterea sintezei proteice şi transportând o cantitate mai mare de glucoză, aminoacizi şi creatină în muşchii.

Pierderea de grăsime observată la şobolani în urma consumului de proteină din hrişcă e cel mai probabil cauzată de capacitatea acesteia de a reduce cantitatea de enzime care produc lipogeneză (sintetitează grăsimi) din ficat. Şi asta nu e tot: hrişca poate de asemenea să reducă nivelul de colesterol.

Un studiu al Universită- ţii Wisconsin–Madison a demonstrat următorul fapt: consumul de proteină din hrişcă a redus aproape la jumătate absorbţia colesterolului în intestine. Ar trebui să ai în vedere proteina din hrişcă dacă eşti vegetarian, alergic la gluten sau pur şi simplu vrei să încerci ceva nou pentru a construi muşchi şi a arde grăsimea. Poţi înlocui aproximativ 10–20 grame din proteina din zer dinainte şi de după antrenament cu proteină din hrişcă.

Autor: Tabatha Elliott – muscleandfitness.ro

proteine & suplimente sportive

Recomandari FIT4PRO

weider
Vegan Protein
Inchide

Vegan Protein 750gr

112,00 lei

PROTEINĂ VEGETALĂ DE LA WEIDER
– izolat proteic din mazăre (100% Pisane R C9)
– izolat proteic din orez
– ModCarb® (tărâţe din ovăz, Quinoa, Amaranth, hrişcă, mei)
– îndulcitor: extract de ştevie

weider
Weider Protein Cookie
Inchide

Protein Cookie 90gr

10,00 lei

Weider Protein Cookie este o prajitură delicioasă cu un conținut excelent de proteine vegetale.

weider
Vegan BCAA 300g
Inchide

Vegan BCAA 300g

87,00 lei

Vegan BCAA este 100% potrivită pentru vegani, o modalitate simplă de a ingera aminoacizi cu ramificație de calitate dintr-o sursă vegetală.

Veggie protein complex

93,00 lei

Veggie Protein Complex este o pudra proteica pe baza unei formule care combina proteine naturale din mazare, proteine de orez si proteine din seminte de dovleac.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *