Nutritie, Sanatate, Suplimente

Expresul cu hrişcă. Destinaţia…

EXPRESUL CU HRIŞCĂ. DESTINAŢIA: CREŞTEREA MUSCULARĂ.

Pe blogul nostru vorbim mult despre zer şi cazeină. Dar aceste suplimente extrase din lapte nu sunt singurele pulberi proteice care se pot găsi pe piaţă; cele din soia, orez, mazăre şi cânepă pot oferi beneficii superioare celor de zer şi caseină. Una din cele mai noi proteine din plante este hrişca.
Când te gândeşti la hrişcă îţi imaginezi probabil clătite cu hrişcă sau tăieţei japonezi subţiri, făcuţi din făină de hrişcă. La urma urmei, făina de hrişcă este un carbohidrat cu digestie lentă. Dar hrişca nu este o sămânţă a vreunei cereale, ci a unui fruct înrudit cu rubarbăra, ceea ce o face să fie o alternativă potrivită celor sensibili la făină sau la alte cereale care conţin gluten. În plus, proteina din hrişcă poate fi izolată pentru a produce o pudră proteică săracă în carbohidraţi şi grăsimi, care să ofere sportivilor beneficii interesante.

În cadrul unui studiu, cercetătorii japonezi au hrănit şobolani cu o dietă conţinând 20% din calorii provenind din proteine, pe o perioadă de cinci săptămâni. Un grup a avut proteină din hrişcă drept sursă primară de proteine, iar un alt grup a primit cazeină. Cercetătorii au raportat în revista Bioscience, Biotechnology, and Biochemistry că şobolanii care au consumat proteină din hrişcă au câştigat o cantitate semnificativ mai mare de masă musculară şi au pierdut mai multă grăsime comparativ cu cei cărora li s-a administrat cazeină. Creşterea musculară este posibil să se datoreze faptului că hrişca este bogată în glutamină, arginină şi un aminoacid cu catenă ramificată, leucina. Sau s-ar putea datora conţinutului de chiro-inositol din hrişcă, care intensifică acţiunile insulinei asupra muşchiului, producând creşterea sintezei proteice şi transportând o cantitate mai mare de glucoză, aminoacizi şi creatină în muşchii.

Pierderea de grăsime observată la şobolani în urma consumului de proteină din hrişcă e cel mai probabil cauzată de capacitatea acesteia de a reduce cantitatea de enzime care produc lipogeneză (sintetitează grăsimi) din ficat. Şi asta nu e tot: hrişca poate de asemenea să reducă nivelul de colesterol. Un studiu al Universită- ţii Wisconsin–Madison a demonstrat următorul fapt: consumul de proteină din hrişcă a redus aproape la jumătate absorb- ţia colesterolului în intestine.
Ar trebui să ai în vedere proteina din hrişcă dacă eşti vegetarian, alergic la gluten sau pur şi simplu vrei să încerci ceva nou pentru a construi muşchi şi a arde grăsimea. Poţi înlocui aproximativ 10–20 grame din proteina din zer dinainte şi de după antrenament cu proteină din hrişcă.

Autor: Tabatha Elliott – muscleandfitness.ro

proteine & suplimente sportive

Recomandari FIT4PRO

olimp
OLIMP ANABOLIC AMINO 9000
Inchide

ANABOLIC AMINO 9000 300 tablete

179,00 lei

Un preparat proteic inteligent in care cea mai calitativa hidroliza enzimatica a doua dintre cele mai bune surse de proteina animala- proteina din zer si proteina din carne de pasare- sunt principalele surse de proteine.

olimp
OLIMP BCAA XPLODE
Inchide

BCAA XPLODE Powder 500g

143,00 lei

4…3…2…1…0… XPLODE !

Cea mai puternica doza de BCAA de pe piata!

olimp
OLIMP CREATINE XPLODE
Inchide

CREATINE XPLODE 500g

116,00 lei

O combinatie exceptionala a celor mai avansate forme de creatina, caracterizat prin actiune anabolica puternica și schimbari energetic.

olimp
OLIMP PROFI MASS 1kg
Inchide

PROFI MASS 1kg

97,00 lei

Un supliment profesional de cresterea al masei musculare fara grasimi castiga teren pe piata suplimentelor alimentare. Este bazat pe un complex de compus avansat de carohidrati, si foloseste un lung lant de maltodextrine precum si particule mari de amidon de porumb ceros, cu indice glicemic scazut.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *