Nutritie, Suplimente

FII UN UN TIP MACRO

Ceea ce mănânci are un impact drastic asupra felului în care arăţi, te simţi şi te antrenezi. FII UN UN TIP MACRO!

Cu toate discuţiile despre cât de rapid poate corpul tău să răspundă la noul program de antrenament – ai crede că nutriţia are un rol minor. Dar indiferent dacă eşti începător sau avansat, consumul de nutrienţi este un factor determinant.

S-ar putea ca ideea unui plan alimentar complex să te sperie. Mai ales dacă acesta conţine calcularea exactă a nutrienţilor şi un jurnal nutriţional detaliat.
Bineînţeles, toate cele de mai sus sunt utile. Nu vrem să le descurajăm, dar, dacă eşti începător, e mai important să te concentrezi asupra lucrurilor de bază. Mai ales când vine vorba de alimentaţia pentru câştiguri musculare.

Piramida Alimentelor propusă răstoarnă vechea piramidă. Aceasta îţi oferă o perspectivă mult mai clară asupra modului în care ar trebui să mănânci. Decât să-ţi oferim nişte recomandări vagi, arbitrare, îţi punem la dispoziţie nişte principii nutriţionale sănătoase.

FII UN UN TIP MACRO

Caloriile sunt cu siguranţă o parte importantă a Piramidei Alimentelor. Dar, calitatea acestor calorii este ceea ce poate construi sau distruge fizicul tău. Dacă 500 de calorii din friptură şi 500 de calorii din îngheţată ar fi la fel… Am fi o naţiune de atleţi, nu de grăsani. Dacă îţi consumi porţiile de macronutrienţi – proteine, carbohidraţi şi grăsimi – în cantităţile potrivite, te poţi antrena mai intens. Şi, să nu uitam, te poţi reface mai repede şi poţi evita acumularea de grăsimi.

PROTEINELE

Proteina ocupă un loc central în piramida noastră. Asta din cauză că acest macronutrient asigură aminoacizii necesari pentru refacerea şi creşterea ţesutului muscular. De asemenea, are avantajul că îţi oferă o stare mai îndelungată de saţietate. Astfel, puţin probabil să dai iama prin vreo cutie cu bomboane. Un începător poate să aibă un beneficiu major. Asta dacă aportul de proteine este de cel puţin două grame pe kilogram corp.

CARBOHIDRAŢII

Carbohidraţii nu reprezintă răul absolut. De fapt, sunt sursa preferată de energie a corpului. Deci, dacă te apucă vreun atac de panică rău direcţionat şi vrei să reduci dramatic carbohidraţii, într-un efort de a slăbi brusc, vei sacrifica de asemenea şi calitatea antrenamentelor – şi, pe termen lung, prin canale complicate, vei afecta capacitatea corpului de a construi şi a păstra muşchii.

Consumaţi în exces, carbohidraţii pot crea un mediu hormonal nefavorabil, care te face susceptibil la creşteri în greutate şi boli metabolice legate de acestea. O relaţie mai sănătoasă cu carbohidraţii ar include consumul preponderent de glucide neprocesate din surse ca: orez, cartofi dulci, fructe şi legume.

GRĂSIMILE

Trebuie să le mănânci ca să le arzi. Nu e o glumă. Studii multiple au demonstrat următorul lucru: consumul de grăsimi sănătoase poate de fapt să ducă la arderi mai intense ale grăsimilor şi la îmbunătăţirea sintezei proteice, protejând în acelaşi timp inima şi creierul.

Un consum zilnic de 0,8 g grăsimi pe kilogram corp (provenind din surse sănătoase, ca peştele, uleiul de măsline, avocado, nuci şi seminţe) este esenţial atât pentru sănătate în general, cât şi pentru performanţa sportivă. Ar trebui să-ţi modifici aportul de macronutrienţi în funcţie de scopurile tale specifice.

Cei care vor să-şi mărească masa musculară vor trebui, de exemplu, să consume mai multe calorii, şi aproape să-şi dubleze aportul de carbohidraţi. Un consum mai redus (nu foarte redus) de carbohidraţi şi calorii reprezintă un standard pentru cei preocupaţi mai mult de slăbire sau definire.

Foloseşte tabelul

Foloseşte tabelul ca un punct de pornire pentru calcularea necesităţilor tale zilnice în materie de macronutrienţi şi calorii, apoi ajustează-ţi dieta până descoperi ce funcţionează cel mai bine pentru tine.
*Toate cifrele arată cantitatea per kilocorp pe zi. De exemplu, un sportiv de 82 kg care vrea să crească în greutate ar trebui să aibă 2.520–3.240 de calorii pe zi.

Autor: Eric Velazquez – muscleandfitness.com

proteine & suplimente sportive

Recomandari FIT4PRO

FIT4PRO Whey Mass Gainer
Inchide

FIT4PRO Whey Mass Gainer 3kg

161,00 lei

FIT4PRO – Whey Mass Gainer este un mix de proteine (concentrat proteic din zer si cazeinat de calciu provenienta Glanbia) si carbohidrati (maltodextrina, dextroza, fructoza, sucraloza) cu adaos de MCT (trigliceride cu lant mediu)

GAIN BOLIC 6000
Inchide

GAIN BOLIC 6000 3.5kg

178,00 lei

OLIMP GAIN BOLIC 6000 – 3.5kg este un mix de pulbere cu proteine si carbohidrati, supliment alimentar produs pentru a satisface nevoile persoanelor care fac efort intens, in special pentru sportivi.

Giant Mega Mass 4000 3 kg
Inchide

Giant Mega Mass 4000 3 kg

172,00 lei

Weider Mega Mass 4000 – un produs cu valoare calorică foarte mare! Cel mai renumit „weight gainer” a fost realizat în laboratoarele Weider sub directa îndrumare a lui Joe Weider.

Pachet masa musculara 2

548,00 lei

Pachet masa musculara 2 contine: 1. Weider Mega Mass 4000 – un produs cu valoare calorică foarte mare! Cel mai

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *