Roberto Alexandru, Training

Beneficiile antrenamentelor de intensitate HIIT

Un nou studiu a constatat faptul ca efectuarea regulata de exercitii de tip HIIT (High Intensity Interval Training) poate incetini procesul de imbatranire cu aproape 10 ani.

Si de ce nu ar fi acesta unul dintre motivele pentru care ar trebui sa incluzi in rutina ta zilnica antrenamentele HIIT?!

O echipa de specialisti din Brigham Young University a publicat un studiu in jurnalul Preventive Medicine despre cum poti incetini procesul de imbatranire intr-un mod cat se poate de interesant.

Un stil de viata nesanatos vine la pachet cu o serie de probleme asupra organismului nostru, mai exact celulele noastre isi pierd din functii mult mai repede decat in cazul unui stil de viata sanatos. De aceea, nu ar trebui sa ne surprinda ca acest studiu a concluzionat faptul ca antrenamentele, activitatea fizica, permit celulelor noastre sa imbatraneasca mai lent decat in mod obisnuit. Mai precis, persoanele care se supun unor antrenamente de intensitate ridicata, cum ar fi de exemplu cei care alearga 30-40 minute/zi, 5 zile pe saptamana, s-au mentinut mult mai tineri decat cei care nu se antreneaza deloc.

Dupa cum se vede si in imaginea de mai jos, de fiecare data cand o celula se multiplica, telomerii(terminatiile cromozomilor) devin mai scurti. Si cu cat sunt mai scurti, cu atat mai distruse devin celulele noastre.

 

Studiul s-a facut pe 5833 de adulti, stabilind care este lungimea telomerilor. Cercetatorii au descoperit ca persoanele cu un nivel scazut de proteine – unul dintre cele mai evidente semne de imbatranire celulara – a aparut la cei cu un stil de viata sedentar. Persoanele cu cele mai lungi si tinere telomere au aparut in cazul celor cu un stil de viata activ.

Aparent, doar nivelurile destul de severe ale activitatii fizice par a face diferenta. Asadar, daca iti doresti cu adevarat sa incetinesti procesul de imbatranire ar fi bine sa te apuci de treaba, iar asta sa o faci acum, nu maine, nu peste o ora. De asemenea, intensitatea exercitiilor este un factor de care trebuie sa tii cont in mod deosebit. Cercetatorii nu au gasit diferente semnificative in ceea ce priveste lungimea telomerilor in cazul persoanelor cu antrenament de o intensitate redusa pana la moderata.

Deci, daca doresti cu adevarat sa incetinesti cu pana la 10 ani procesul de imbatranire va trebui sa transpiri mult pentru asta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *