Nutritie, Sanatate, Suplimente

Hidratarea

Hidratarea are un rol crucial pentru toate procesele din organism – chiar şi atunci când nu transpiri.

Ştiu că e important să bei apă, dar când e frig afară nu vreau să beau aşa multă. De cât am nevoie de fapt? Indiferent dacă eşti activ fizic sau nu, apa este un nutrient de care ai nevoie în dietă, în cantităţi suficiente, şi vara şi iarna.

Josh Axe, C.N.S., nutritionist şi consultant al lotului olimpic american de înot, recomandă ca „oamenii să ia greutatea lor în pounds (1 pound = 0,45 kilograme), să împartă numărul la doi, şi să înmultească rezultatul cu 0,03 litri – atâta apă trebuie să bea zilnic”. Printre factorii cu impact asupra cantităţii de apă pe care trebuie să o bei se numără greutatea corporală, nivelul activităţii fizice, clima, dieta, consumul de alte lichide şi starea de sănătate.

Un aport adecvat de apă – important pentru procesele metabolice

Un aport adecvat de apă este important pentru o serie întreagă de procese metabolice, inclusiv activitatea musculară, reglarea temperaturii corpului şi transportul oxigenului la celule, iar dacă foloseşti formula descrisă mai sus îţi vei face o idee legată de câtă apă ar trebui să bei. Totuşi, când e vorba de hidratarea adecvată la antrenament apar şi dezbaterile.

Înainte, recomandările erau de a bea apă mai multă decât cantitatea necesară pentru a-ţi trece pur şi simplu senzaţia de sete, pentru a preîntâmpina un eventual deficit. Dar, Revista Britanică de Medicină Sportivă a analizat 15 studii publicate pe tema hidratării şi a ajuns la concluzia că e suficient să-ţi astâmperi senzaţia de sete pentru a obţine un nivel ideal de hidratare, chiar dacă eşti o persoană activă fizic.

Îţi poţi mări aportul de fluide consumând alimente bogate în apă. În domeniul fructelor, pepenele verde şi căpşunile conţin cam 92% din volum apă, grapefruit-ul – 91%, pepenele galben – 90%, iar ananasul, coacăzele şi zmeura aproximativ 87%. Castraveţii şi salata verde sunt campionii legumelor în ceea ce priveşte conţinutul de apă, cu 96%, în continuare clasându-se zucchini, ridichile, roşiile, varza şi ţelina, toate cam cu 94%.

Hidroreg OPTIM

Supliment alimentar cu conținut de glucoză anhidră, citrat de sodiu, clorură de sodiu si clorură de potasiu, destinat rehidratării orale.

Indicaţii terapeutice: Prevenirea deshidratării intra şi extracelulare!

Sărurile pentru rehidratare orală sunt produse destinate compensării pierderii de lichide și electroliți din organism. Glucoza favorizează absorbția sărurilor și este o sursă de energie care asigură necesitățile de bază ale organismului. De obicei, insuficiența de electroliți este consecința unor stări asociate cu pierderea lichidelor din organism, cum sunt: diareea, deshidratarea, febra, etc.

proteine & suplimente sportive

Recomandari FIT4PRO

Hidroreg OPTIM 10×10,4gr

27,00 lei
Adaugă în coș

Joint Collagen 300g Colagen pentru articulatii

(6 recenzii de la clienți)
98,00 lei

Colagenul pentru articulații Joint Collagen 300gr – Weider este un produs de o calitate superioară obținut din colagen hidrolizat cu aromă de citrice. Ingredientele sale au fost selectate foarte atent pentru a proteja și îmbunătăți recuperarea articulațiilor.

PURE Hydro PRO 908g NUTRIVERSUM

138,00 lei

Conținut de proteine de 90% *, fără lactoză, fără gluten și fără zahăr.

Adaugă în coș

WSHAPE Colagen 100cps NUTRIVERSUM

42,00 lei

Capsula de WSHAPE Colagen conține 1000 mg colagen de vită hidrolizat pentru fiecare porție (2 capsule).

Adaugă în coș